Agenda Constructiilor
Joi, 25 Decembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - KADRA estimeaza ca va incheia anul 2025 cu o cifra de afaceri de 70 milioane lei
KADRA estimeaza ca va incheia anul 2025 cu o cifra de afaceri de 70 milioane lei
Producatori & Furnizori Publicat de Ovidiu Stefanescu 24 Dec 2025 06:20
KADRA, companie romaneasca specializata in solutii automate de acces, incheie 2025 cu rezultate solide intr-un an marcat de provocari in constructii, estimand o cifra de afaceri de 70 de milioane de lei si consolidandu-si pozitia in segmentele medical, retail si servicii post-vanzare. Investitiile in digitalizare, extinderea diviziei de service si implementarea unui proiect medical major confirma directia de crestere a companiei. In 2026, KADRA mizeaza pe prudenta, agilitate si diversificarea serviciilor, avand ca obiective optimizarea operationala, lansarea de noi solutii inteligente de acces si valorificarea oportunitatilor din sectoarele de sanatate, retail si infrastructura urbana.
In interviul de mai jos, Octavian Fanea - CEO KADRA, vorbeste despre evolutia companiei, performantele inregistrate in 2025, directiile strategice, dar si despre perspectivele pietei constructiilor si instalatiilor pentru cladiri. 

- Cum ati caracteriza anul 2025 pentru KADRA si performanta companiei?
- Anul 2025 a fost pentru KADRA unul al eficientizarii si al echilibrului intre competitivitate si performanta. Piata ne-a obligat sa fim mult mai atenti la productivitate, la controlul costurilor si la calitatea executiei. Chiar si asa, am avut permanent un pipeline solid de proiecte, iar unele dintre ele - desi au inceput cu intarziere fata de calculele initiale - ne permit sa ne incadram in bugetul anual. Estimam ca vom inchide 2025 cu o cifra de afaceri de aproximativ 70 de milioane de lei. Bugetul pentru 2026 nu este inca aprobat, dar il vom construi tinand cont de realitatile economice din Romania si de nevoia de prudenta.

 
- Care au fost principalele realizari ale KADRA in 2025?
- Cea mai ampla lucrare implementata anul acesta este un proiect medical major, aflat in prezent in faza de predare. Este un proiect complex, care valorifica expertiza noastra in solutii de acces specializate pentru spitale. In paralel, cea mai importanta realizare strategica este dezvoltarea accelerata a diviziei de servicii post-vanzare. Am investit in extinderea teritoriala, in cresterea competentelor tehnice si in standardizarea proceselor, astfel incat clientii nostri sa beneficieze de timpi mai buni de interventie si de o experienta superioara. Suntem consecventi in misiunea de a promova mentenanta preventiva, deoarece aceasta creste durata de viata a solutiilor automate de acces si asigura continuitatea operationala a beneficiarilor.

 
- Cum a evoluat piata constructiilor in 2025 si ce segmente au fost cele mai afectate sau avantajate?
- Anul 2025 a venit cu contraste puternice intre segmente. Am observat o scadere in sectorul office, ceea ce ne afecteaza, intrucat solutiile noastre vedeta - usi pietonale automate si sisteme de control acces (speed-gates) - sunt cel mai des utilizate in cladiri de birouri. In schimb, segmentul medical a inregistrat o crestere consistenta, aici portofoliul KADRA fiind foarte bine conturat: usi medicale ermetice, solutii automate pentru spitale si proiecte cu standarde ridicate de control al accesului. Retailul a continuat sa fie o zona stabila, care a compensat scaderile din piata office.

 
- Care sunt obiectivele strategice si planurile de investitii pentru 2026?
- Investim constant in digitalizare, in special in zona de service, acolo unde sistemele informatice ne permit sa monitorizam mai bine echipele, interventiile si gradul de satisfactie a clientilor. Pentru 2026 nu estimam investitii majore in infrastructura noua, ci optam pentru o abordare prudenta. Contextul economic va fi, cel mai probabil, unul dificil, dar experienta ultimilor ani ne arata ca mediul de afaceri din Romania are capacitatea de a se adapta rapid. Prioritatea noastra ramane cresterea sanatoasa si predictibila, chiar daca ritmul va necesita ajustari.

 
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pentru KADRA in 2026?
- Provocarea principala va fi volatilitatea economica. Nu mai traim vremuri in care planurile pe termen mediu sunt stabile si de aceea ne-am adaptat modul de lucru astfel incat sa putem lua decizii "la minut". Oportunitatile vin din proiectele din sanatate si retail, din digitalizarea proceselor de service, din cererea pentru solutii eficiente energetic si din proiectele de modernizare a infrastructurii urbane. Strategia noastra pentru a ramane competitivi se bazeaza pe agilitate, focus pe client si diversificarea serviciilor.

 
- Ce noutati si inovatii pregatiti pentru piata?
- Inovatia este parte naturala din ADN-ul KADRA. Ne uitam constant la tehnologii noi, la automatizare avansata si la integrarea solutiilor smart. Din 2026, estimam intrarea pe piata a unor usi automate cu functii inteligente, care pot oferi diagnosticare, setari si monitorizare la distanta. Exploram, de asemenea, solutii de parcare automata pentru biciclete, in linie cu directia europeana spre orase verzi. Piata nu este inca matura, dar noi am fost intotdeauna early adopters.
 
- Cum abordati sustenabilitatea si eficienta energetica?
- In zona energetica, KADRA a instalat panouri fotovoltaice pe cladirea companiei, un pas concret in reducerea consumului de energie conventionala. Ca parte a EMI Group, suntem implicati activ in masurarea amprentei de carbon pentru a reduce impactul operatiunilor noastre, implementarea sistemelor de whistleblowing - care asigura transparenta si integritate, precum si semnarea de Coduri de Conduita cu partenerii, pentru a promova etica si responsabilitatea in intreg lantul valoric. Ne uitam la sustenabilitate nu doar ca la o tendinta, ci ca la o responsabilitate fata de angajati, parteneri si comunitate.

 
- Care este viziunea KADRA pentru urmatorii 3-5 ani?
- KADRA este parte din EMI Group, un grup european aflat intr-o etapa de consolidare si expansiune. In urmatorii ani, obiectivul nostru este sa devenim un jucator de referinta la nivel european in solutii de acces si servicii post-vanzare, alaturi de companiile surori din Belgia si alte tari in care grupul isi extinde prezenta. Vedem viitorul in integrarea tehnologiilor smart, scalarea serviciilor de mentenanta la nivel national, standardizarea proceselor la nivel de grup si schimbul de know-how intre companii. Ne dorim ca, in urmatorii 3-5 ani, KADRA sa fie sinonim cu expertiza, fiabilitate si solutii inteligente de acces, parte dintr-un grup european puternic, cu o cultura comuna si o strategie de crestere bine definita.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
TotalEnergieshiltiALLBIMBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE/DECEMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr.195 (Noiembrie-Decembrie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Eco Garden Construct
quadratum
concelex
Daikin
DRS
theda mar
Acvatot 2019
GEWISS
BogArt
noark
strabag nivel 1
MAKITA
EURO BUILD
leviatan
TECNIC
CDS
MCA
Daikin
SIGM
KADRA
Arduro
ERBASU CONSTRUCT
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE
AED
ELECTROGRUP
EDIT-Structural

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
ahkawards
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor